پرسش های ابزار متاتریدر

شاید قبلا به پرسش شما پاسخ داده باشیم.

چرا حرفه ای ها اندیکاتور های ما را توصیه میکنند؟

  • ما همواره پشتیبان مشتریان خود در جهت استفاده و تنظیم اندیکاتورها در هر شرایط بازار هستیم.

  • مدرسان بنام ACD فعال در بازار جهانی و معامله گران با سابقه (بورس، آتی و فارکس) به طور دائمی الگوریتم و محاسبات ما را تست و تایید میکنند.

  • اندیکاتور های ما در هر فصل بر اساس آخرین نتایج تیم تحقیق و توسعه گروه مدیریت سرمایه جی به روز شده و امکانات جدید به آن اضافه میشود.

1- تفاوت بین اندیکاتور های MT5 و MT4 چیست؟

هیچ تفاوت محاسباتی ندارد ولی MT5 جدیدتر سریعتر و بدون مشکل تر است اما بسته به نگارش متاتریدر مورد استفاده شما باید خرید شود.
ضمنا به علت قدیمی بودن پلتفرم های متا 4 استفاده از اندیکاتور برای این ورژن شامل محدودیت های اجرایی بسیاری میباشد. کارکرد صحیح اندیکاتور در متا 4 در برخی بروکرها بررسی و تایید شده است ولی ملاک فروش کارکرد صحیح آن در متا 5 می باشد. لطفا در هنگام خرید به این مهم توجه داشته باشید.

2- من میخواهم در بورس ایران فعالیت کنم از چه نگارشی از متاتریدر استفاده کنم؟

فعلا تنها کارگزاری که این سرویس را با MT5 به شما میدهد کارگزاری مفید است. نرم افزار مفید تریدر را از سایت کارگزاری مفید دانلود کنید و جهت استفاده از آن در کارگزاری مفید ثبت نام کنید. لازم به ذکر است درصورت درخواست از کارگزاری مفید میتوانید دستور خرید و فروش نیز ارسال کنید که در این صورت تمامی معامله های شما از طریق این برنامه مستقیما در سیستم کارگزاری اعمال خواهد شد. 

دانلود مفید تریدر

3- من میخواهم در فارکس فعالیت کنم از چه نگارشی از متاتریدر استفاده کنم ؟

کاملا بسته به اینکه کارگزار شما در چه نگارشی سرویس میدهد باید نگارش اندیکاتور خود را انتخاب کنید. برخی کارگزارها مثل Windsor با نگارش MT4 و برخی دیگر مثل IFC Market با نگارش MT5 نیز سرویس میدهند.

4- اندیکاتور ACD OR & Pivot یا جغد جدید با اندیکاتور های قبلی جغد و عقاب چه تفاوتی دارد؟

به طور کلی این اندیکاتور ترکیب دو اندیکاتور قبلی جغد قدیم و عقاب است و تمام امکانات هردو اندیکاتور را با کلی امکانات جدید در این اندیکاتور وجود دارد خلاصه ای از امکانات این اندیکاتور در زیر لیست شده است : 

  • نمایش چند روز اخیر لایه 1 و 2 استراتژی ACDانتخاب ساعت و دقیقه دلخواه جهت شروع OR
  • تعیین تعداد دقیقه محاسبه مدت OR و نمایش OR شناور تاقبل پایان OR
  • تعیین تعداد روزه محاسبه ATR و درصد آن جهت نمایش خط A و C
  • نمایش Pivot یک روزه و تعیین تعداد روز محاسبه Pivot N روزه
  • محاسبه پیوت زنده براساس قیمت آخرین معامله
  • محاسبه پیوت فردا پس از پایان بازار جهت تنظیم حد ضرز
  • نمایش سقف و کف بازار با تعیین درصد نوسان بازار
  • نمایش گزارش محاسبات در هر روز مجزا
  • … راهنما کامل اندیکاتور ACD OR & Pivot

5- شناسه (ID) تریدر را از کجا پیدا کنم؟

از داخل منو بالای برنامه تریدر خود گزینه View پنجره Navigator را در وضعیت نمایش قرار دهید.

 از پنل Navigator بر روی زیرشاخه Account و سپس سرور تریدر خود و پش از ان بر روی شناسه کاربر خود کلیک کنید. مقدار مشخص شده در تصور زیر شناسه یا ID شما در سرور کارگزار شما است.

6- نگارش (Version) تریدر را از کجا پیدا کنم؟

از داخل منو بالای برنامه تریدر خود گزینه Help  زیر منو About را انتخاب کنید. در پنجره جدید باز شده مشخصات زیر را میتوانید مشاهده کنید.

نگارش متا: MetaTrader 5
سری ساخت متا: Build 3231
تاریخ بروز رسانی: 2022 24Mar

7- چگونه از فایل اندیکاتور ارسال شده استفاده کنم؟

بسته به اینکه فایل چگونه برای شما ارسال شده است (یکی از روش های TelegramWhatsAppEmail,… ) فایل اندیکاتور را بر روی سیستم در یک پوشه با نام دلخواه حتما انگلیسی و در درایوی غیر از ویندوز ذخیره کنید. سپس بروی فایل دوبار کلیک کنید تا با برنامه متاتریدر باز شود. اگر در لیست اندیکاتور های پنجره Navigator نمایش داده شود اندیکاتور به درستی در برنامه متاتریدر نصب شده. حال برای استفاده کافی است پس از بازکردن چارت هر نماد بروی اندیکاتور از لیست Navigator دوبار کلیک کنید.

8- با توجه به پاسخ پرسش قبل اندیکاتور برایم اجرا نشد و در لیست اندیکاتور های پنجره Navigator نمیتوانم اندیکاتور را پیداکنم؟

از داخل منو بالای برنامه تریدر خود گزینه File گزینه Open Data Folder را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به ترتیب اول وارد پوشه MQL5 و بعد وارد پوشه Indicators شوید. 

در این پوشه یک پوشه با نام JInvesting ایجاد کنید.

اندیکاتور های دریافتی را به پوشه جدید (JInvesting) انتقال دهید.

در پنجره Navigator  به زیر شاخه Indicators  و بعد به پوشه JInvesting  مراجعه کنید.

9- آیا تنظیم های اندیکاتور در سیستم ذخیره میشود؟

خیر. تنظیم های اندیکاتور تا زمانی که چارت نماد مورد نظر باز است ذخیره شده و اگر چارت بسته شود تنظیم ها پاک میشود. ضمنا با تغییر نماد در چارت جاری تغییری در تنظیم های اندیکاتور ایجاد نمی شود.

10- بعد از اجرا اندیکاتور خط ها برایم نمایش داده نمی شود مشکل چیست ؟

با توجه به حجم بالا اطلاعات مورد نیاز در اولین اجرای اندیکاتور و بسته به سرعت اینترنت شما ممکن است بخشی از اطلاعات بار گزاری نشود که با تغییر چند بار Time frame مشکل حل میشود.
به علت قدیمی بودن پلتفرم های متا 4 استفاده از اندیکاتور برای این ورژن شامل محدودیت های اجرایی بسیاری میباشد. کارکرد صحیح اندیکاتور در متا 4 برخی بروکرها بررسی و تایید شده است ولی ملاک فروش کارکرد صحیح آن در متا 5 می باشد. لطفا در هنگام خرید به این مهم توجه داشته باشید.

11- چرا با حرکت نمایشگر موس بروی نمودار مقدار برخی از خط ها نمایش داده نمی شود؟

بسته به دقت موس معمولا این مشکل زیاد مشاهده میشود! برای حل این مشکل از منوی “View>Data Window” پنجره “Data Window” را فعال کنید. با حرکت موس بروی چارت در این پنجره تمامی اطلاعات لازم و مقادیر تمامی خطوط اندیکاتور ها نمایش داده میشود.

12- گزارش های اندیکاتور در چه قسمتی قابل مشاهده است؟

جهت مشاهده گزارش تمامی اندیکاتور های استاندارد از منو “View>Toolbox” پنجره “Toolbox” را فعال کنید و بر روی سر برگ “Expert” کلیک کنید تا تمامی گزارش ها را مشاهده کنید.

13- من از نسخه فارسی متاتریدر (یا مفیدترید) استفاده میکنم گزارش های اندیکاتور را چگونه میتوانم ببینم؟

جهت مشاهده گزارش تمامی اندیکاتور های استاندارد از مسیر ” نمایش > جعبه ی ابزار” پنجره “جعبه ی ابزار” را فعال کنید و بر روی سر برگ “مشاوران خبره” کلیک کنید تا تمامی گزارش ها را مشاهده کنید.

14- تفاوت متاتریدر (Metatrader) با مفیدترید (Mofidtrader) چیست ؟

به طور کلی تفاوتی ندارند. هر کارگزار سهام جهت ایجاد بستر الکترونیکی بررسی و انجام معامله های آنلاین از پلتفرم ها مختلفی استفاده میکند که یکی از بهترین و قدرتمند ترین آنها متاتریدر میباشد. به بیان دیگر مفید تریدر نسخه فارسی متاتریدر هست. 

15- آیا میتوان متاتریدر را به سرور کارگزاری مفید وصل کرد؟

بله. ابتدا اخرین نگارش متاتریدر 5 را از سایت این شرکت دانلود کنید. پس از نصب از پنجره “Navigator” بروی زیر شاخه “Account” کلیک راست کرده گزینه “Open an Account” را انتخاب کرده در کادر صفحه جدید کلمه “Mofid” را جستجو کنید پس از پایان جستجو سرور کارگزاری مفید انتخاب کرده و دکمه “Next” را میزنیم در صفحه بعد در قسمت “Connect with an existing trade account” مشخصات کاربری را وارد میکنیم و دکمه “Finish” را میزنیم.

16- آیا میتوان از اندیکاتور در چندین سیستم استفاده کرد ؟

بله. اشتراک اندیکاتور ها فقط به شناسه کاربر و مدت زمان محدود است. در هر سیستمی که شناسه کاربر مشترک فعال باشد و مدت اشتراک تمام نشده باشد قابل استفاده هستند.

17- آیا از این اندیکاتور های میتوان در نسخه موبایل متاتریدر نیز استفاده کرد ؟

خیر. در نسخه موبایل متاتریدر فقط امکان استفاده از اندیکاتور های پیش فرض نسخه موبایل متاتریدر وجود دارد.

18- من کاربر واقعی از کارگزاری گرفتم ولی کلمه عبور شناسه متاتریدرم را فراموش کردم امکان ثبت اندیکاتور با شناسه جدید وجود دارد؟

کاربرهای واقعی در صورت فراموشی کلمه عبور میتوانید با پشتیبانی کارگزار تماس بگیرید و نسبت به حل مشکل فراموشی کلمه عبور اقدام کند. نیازی به ثبت مجدد اندیکاتور با شناسه جدید یا خرید اندیکاتور برای شناسه جدید نمی باشد.

19- من کاربر تستی یا آزمایشی از کارگزار گرفتم و کلمه عبور شناسه متاتریدرم را فراموش کردم امکان ثبت اندیکاتور با شناسه جدید وجود دارد؟

خیر. لطفاً نسبت به بازیابی کلمه عبور خود از طریق ایمیل زمان ثبت نام اقدام فرمایید. در غیر این صورت نیاز به خرید مجدد اشتراک اندیکاتور خواهید داشت.

20- علت پیام Indicator use for this account is prohibited چیست؟

شناسه غیر مشترک اندیکاتور فعال است یا مدت زمان استفاده از اندیکاتور به پایان رسیده است.

21- نمودار خط های OR در برخی روز های به درستی نمایش داده نمیشود مشکل چیست؟

به دلیلی حجم بالای اطلاعات مورد بررسی در اندیکاتور در برخی موارد اطلاعات به صورت کامل بار گزاری نمیشود که با تغییر Time frame مشکل حل می شود و در غیر این صورت به قسمت گزارش های اندیکاتور (سوال 13 و 12) مراجعه کنید و پیام خطا داده شده اگر 4073 بود به سوال 22 و در باقی موارد با پشتیبان تماس بگیرید.

22- خطا 4073 که در قسمت گزارش های اندیکاتور نمایش داده میشود به چه دلیل است؟

بنا به هر دلیل اندیکاتور نتواند به اطلاعات مورد نظر جهت تحلیل نمودار دسترسی یابد این پیام نمایش داده میشود که این دلایل به صورت کلی شامل موارد زیر است :

  • قطع شدن ها مکرر اینترنت
  • سرعت کم اینترنت
  • سرعت پایین و یا ترافیک بالای سرور های متا کارگزار
  • استفاده از نگارش های قدیمی متا مخصوصا متا 4

23- اندیکاتورها را برای بازار فارکس چگونه تنظیم کنم؟

با توجه به تجربه های تحلیل خودتان پارامتر های اندیکاتور را تنظیم کنید. تنظیم های اندیکاتور برای هر نماد نیاز به تجربه و تحلیل و آشنایی خاص با اون نماد دارد و با توجه به هر میزان سرمایه کاملا میتواند متفاوت باشد.

24- من آتی رو با مفید تریدر کار میکنم و فارکس رو با متاتریدر کارگزار خارجی برای هر کدام از متاتریدرها باید جداگانه اندیکاتور خرید کنم؟

بله. چون اندیکاتور ها با شناسه خاص هر کارگزار به صورت مجزا ثبت میشود و پس از تحویل  و غیر قابل تغییر می باشد.

اما برای خرید شناسه دوم در هر پلتفرم تخفیف های در نظر گرفته شده لطفا به پشتیبان پیام دهید.

25- آیا نگارش سیستم عامل ویندوز من در استفاده از اندیکاتور ها مهم است؟

بله. چون اندیکاتور های متا 5 در ویندوز های 32 بیتی نصب نمی شوند. ولی متا 4 فعلا در این مورد محدودیتی ندارد.

26- چگونه با زمان باز شدن بازار های جهانی زمان شروع OR را در اندیکاتور تنظیم کنم؟

 از منو “View>Toolbox” پنجره “Toolbox” را فعال کنید و بر روی سربرگ “Expert” کلیک کنید. (سوال 13و12)

ردیف های زیر را در بخش “Expert” پیدا کنید و به آن توجه کنید:

Broker Name: MetaQuotes Software Corp
UTC Time: 2022.03.23 11:37:27
Broker Time: 2022.03.23 13:37:56 UTC Offset 2
Local Time: 2022.03.23 16:07:58 UTC Offset 4.5
Broker Name: نام کارگزار
UTC Time: زمان جهانی
Broker Time: زمان کارگزار و اختلاف زمانی آن با ساعت جهانی
Local Time: زمان محلی و اختلاف زمانی آن با ساعت جهانی

به عنوان مثال زمان بازگشای بازار نیویورک در بروکر اطلاعات بالا را محاسبه میکنیم. با توجه به این اطلاعات اختلاف زمانی بین سرور کارگزار و زمان جهانی  مثبت 2 ساعت است اگر اختلاف ساعت بازار نیویورک با ساعت جهانی منفی 4 ساعت باشد خواهیم داشت :

New York    <<< (-4) <<<       GTM     >>> (+2) >>>      Broker MetaQuotes 

پس اختلاف ساعت کارگزار با بازار نیویورک مثبت 6 ساعت خواهد بود و اگر بازار نیویورک در ساعت 9:30 دقیقیه باز شود ساعت شروع این بازار در کارگزار MetaQuotes برابر محاسبه زیر خواهد بود:

15:30=09:30+06:00

نکته بسیار مهم زمان محلی یا همان زمان سیستم شما و اختلاف آن با ساعت جهانی هیچ تاثیری در محاسبات ندارد !

27- از بازگشایی نماد آتی زعفران حدود 12 روز گذشته است اما اندیکاتور جغد رسم نمیشود؟

مشکل کمبود تعداد روز معاملاتی برای محاسبه ATR است. 

به صورت پیش فرض اندیکاتور برای محاسبه ATR به 10 روز دیتا نیاز دارد و حداقل 10 روز را به صورت پیش فرض رسم میکند. پس برای محاسبه ATR قدیمیترین روز نیاز دارد 10 روز قبل تر از آن معامله وجود داشته باشد. از این رو اندیکاتور برای تعداد روز های کمتر از 21 روز به خطا کمبود دیتا میخورد.

 در شکل بالا کادر زرد رنگ 10  روز مورد نیاز برای محاسبه ATR روز دهم است که باتوجه به اینکه 19 روز دیتا وجود دارد برای روز دهم یک روز کم است! 

برای حل این مشکل تعداد روز نمایش (N Day Draw) را که اهمیت کمتری دارد روی عدد 2 ثابت میکنیم و به مرور ATR را از 2 شروع کرده آن اضافه میکنیم تا جایی که اندیکاتور رسم میشود به افزایش ATR ادامه میدهیم.
برای 12 روز مقدار زیر به احتمال خیلی زیاد مشکل را حل میکند.

N Day Draw = 2

ATR N Day = 8

28- در تنظیمات اندیکاتور گزینه Pivot Live به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟

به صورت کلی برای محاسبه Pivot چند روزه امروز مثلا 5 روزه از قیمت پایایی روز قبل ، بیشترین و کمترین قیمت 5 روز قبل استفاده میشود. 

اما در محاسبه Pivot Live قیمت آخرین معامله امروز و بیشترین و کمترین قیمت امروز و 4 روز قبل در محاسبه استفاده میشود.

نکته مهم اگر بیشترین و کمترین قیمت امروز به ترتیب بیشتر یا کمتر از بیشترین و کمترین قیمت 4 روز قبل نباشد مانند فرمول کلی پیوت محاسبه شده فقط قیمت پایانی دیروز با قیمت آخرین معامله جابه جا میشود.

Pivot 0:        FPivot (Max (high1, high2, … high5), Min (Low1, Low2, … Low5), Close1)

Pivot 0 Live: FPivot (Max (high0, high1, … high4), Min (Low0, Low1, … Low4), Close0)

29- در تنظیمات اندیکاتور OR را روی 15 دقیقه میگزارم اما در تایم فریم 15 دقیقه بیش از یک کندل به عنوان OR رسم میشود ! مشکل کجاست؟

برای حل مشکل به این نکته توجه داشته باشید که برخی زمان ها در بازار های کم عمق و کم معامله برخی دقیقه ها هیچ معامله ای انجام نمیشود پس رسم هم نمیشود ! برای حل این مشکل اندیکاتور فقط دقیقه های که معامله دارند را درنظر میگیرد !

به عنوان مثال در بازار آتی زعفران OR 15 دقیقه تعریف میشود از ساعت 10:30 تا 10:40 بازار در هر دقیقه دست کم یک معامله انجام میشود ولی در از 10:40 تا 10:43 هیچ معامله ای انجام نمیشود. پس کندل های 10:43 و 10:44 و 10:45 و 10:46 و 10:47 به ترتیب کندل های دقیقه 11 و 12 و 13 و 14 و 15 OR خواهند بود.

اندیکاتور در تایم فریم 1 دقیقه به درستی 15 کندل را انتخاب کرده و رسم میشود اما در تایم فریم های بالاتر مثل 15 دقیقه و 10 دقیقه بخشی از کندل های بعدی هم در OR نقش خواهند داشتبیشنهاد میشود برای بررسی و درک بهتر OR ابتدا در تایم فریم 1 دقیقه بررسی شود. بعد به تایم فریم های بالاتر رجوع کنید.

 

30- آیا می توان هر یک اندیکاتورها را به تنهای استفاده کرد؟

بله. تمامی محاسبات در هر اندیکاتور به تنهای انجام میشود و نیازی به استفاده همزمان با دیگر اندیکاتور ها را ندارد .به طور کلی اندیکاتورهای ما از یکدیگر کاملا مستقل هستند.

 استفاده از این اندیکاتور ها برای همیشه رایگان خواهد بود و فقط به جهت بروزرسانی در پایان هر فصل سال (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) نسخه رایگان غیر فعال شده و باید نسخه رایگان جدید مجدد از سایت دانلود شود!

11%
تخفیف

اندیکاتورهای ACD در متاتریدر – اشتراک سه ماهه

نمایش چند روز اخیر لایه 1 و 2 استراتژی ACD – انتخاب ساعت و دقیقه دلخواه جهت شروع OR و تعداد دقیقه آن – تعیین تعداد روزه محاسبه ATR و درصد آن جهت نمایش خط A و C – نمایش Pivot یک روزه و تعیین تعداد روز محاسبه Pivot N روزه – نمایش گزارش محاسبات در هر روز مجزا – تعیین مقدار دلخواه ATR – نمایش GTP

قیمت اصلی 450,000 تومان بود.قیمت فعلی 400,000 تومان است. تومان